Časté otázky
Registrace
Český národní panel je místem, kde se registrují uživatelé internetu, kteří se chtějí za odměnu účastnit průzkumů trhu a veřejného mínění. Společnost Český národní panel je vlastněna výzkumnými agenturami Nielsen Admosphere, NMS Market Research a STEM/MARK. Našimi klienty a zadavateli výzkumů jsou české i zahraniční výzkumné agentury, univerzity, výzkumná pracoviště i státní instituce.
Získáte možnost říci otevřeně svůj názor na nejrůznější témata a získat za účast ve výzkumech zajímavé odměny z našeho katalogu, peníze nebo možnost přispět ze svých odměn některé z charitativních organizací.
Lidé starší 15 let trvale žijící na území České republiky, kteří mají zájem dlouhodobě se účastnit výzkumů trhu a veřejného mínění na internetu.
Do ČNP se můžete zaregistrovat na naší domovské stránce, kde vyplníte registrační formulář. Není možné se registrovat více než jednou (duplicitní účty jsou proti pravidlům našeho panelu).
Neumožňujeme být členem více než jednoho z našich panelů (Českého, Slovenského nebo Polského národního panelu). Vyberte si prosím zemi, kde se převážně zdržujete.
K účasti na výzkumu stačí běžný osobní počítač nebo notebook s připojením k internetu a internetovým prohlížečem se zapnutou podporou Cookies a JavaScriptu. Nedoporučujeme pro vyplňování výzkumů používat prohlížeč Internet Explorer, s některými výzkumy není kompatibilní. Alternativou jsou například Mozilla Firefox nebo Google Chrome v aktuálních verzích bez doplňků, které by mohly blokovat funkčnost dotazníků (bránit v přehrání videí, blokovat „reklamní“ obsah atp.). Během vyplňování nedoporučujeme využívat VPN, některé dotazníky to poznají a mohou vás vyloučit.
Osobní údaje
Panel konkrétních lidí s pravdivě vyplněnými údaji potřebujeme, abychom udrželi vysokou kvalitu našich výzkumů. Na sociodemografické charakteristiky, jako je pohlaví, vzdělání, věk a další, se ptáme, abychom znali strukturu Českého národního panelu a mohli pro vás vybírat správné dotazníky.
Telefonní číslo použijeme jednorázově k ověření registračních údajů pomocí SMS verifikace. Pokud si aktivně nevyberete možnost účastnit se telefonických výzkumů, volat vám nebudeme. Vaše číslo také poslouží jako bezpečnostní prvek při změnách některých údajů na vašem účtu a při potvrzování objednávek odměn.
Všechny údaje, které nám sdělíte, pečlivě chráníme a zacházíme s nimi tak, aby nebylo možné je zneužít neoprávněnou osobou. Pro práci s osobními daty jsme registrováni u Úřadu pro ochranu osobních údajů, jak to požaduje zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů.
K osobním informacím, které jste nám sdělili, mají přístup pouze pověření a proškolení pracovníci, kteří Český národní panel spravují. Je vyloučeno, aby se vaše osobní údaje dostaly do rukou třetích osob. Vaše osobní údaje nejsou volně dostupné z internetu.
Členství v panelu
O zařazení do výzkumu informujeme e-mailem. Stačí stisknout tlačítko Vstoupit do výzkumu v e-mailu nebo v sekci Výzkumy a oplatky na https://www.narodnipanel.cz a následovat další instrukce. Pozvánky do výzkumů chodí nepravidelně, záleží na aktuální poptávce našich klientů po lidech s vašimi charakteristikami, tj. na cílové skupině výzkumu. Častějším pozvánkám pomůžete úplným a pravdivým vyplněním informací ve svém profilu.
Zúčastnit se výzkumu znamená vyplnit (zpravidla) on-line dotazník, do nějž dostanete pozvánku. Čas potřebný k vyplnění je závislý na počtu otázek, zpravidla se pohybuje od 1 do 25 minut. Očekávaný čas se dozvíte před vstupem do výzkumu. Přesto pro vás může dotazník skončit i dříve, když nesplníte některou z dodatečných podmínek účasti, nebo když už se před vámi zúčastnil dostatečný počet lidí s vašimi charakteristikami. Ideální je vyplnit výzkum najednou, obvykle do něj nejde vstoupit opakovaně.
Budeme rádi, když se zúčastníte všech výzkumů, ke kterým vás pozveme. Povinnost to ale není, všechny výzkumy jsou zcela dobrovolné. Pokud víte, že se nebudete moct delší dobu výzkumů účastnit (např. během dovolené), využijte možnost dočasně pozastavit členství v nastavení svého účtu. Když panelista na pozvánky opakovaně nereaguje, náš systém mu začne automaticky přiřazovat méně výzkumů.
Po registraci přijde e-mail s jejím potvrzením. Následující den můžete čekat první pozvánku do výzkumu. Další pozvánky chodí až po telefonickém ověření vaší registrace nepravidelně podle zájmu našich klientů. Výjimečně dostanete e-maily s důležitými upozorněními k vašemu členství. Nikdy neposíláme spam. Z odběru automatických emailů se pak můžete kdykoli odhlásit po přihlášení do vašeho účtu (případně nám napište na podporu).
Oplatky a odměny
Každý výzkum je ohodnocen tzv. oplatkami podle délky a náročnosti dotazníku. Za oplatky si můžete vybrat odměny z našeho katalogu, vyměnit je za peníze nebo přispět některé z charitativních organizací.
Body převádíme kurzem 10:1. Za 2000 nasbíraných oplatek dostanete 200 Kč. 200 Kč je zároveň minimální částka pro založení převodu oplatek na peníze.
V současné době podporujeme: Pomocné tlapky o.p.s., Cesta domů, dětské oddělení FN Bulovka, Český výbor pro UNICEF. Peníze vyplácí charitám naše mateřské společnosti NMS, STEM/MARK a Nielsen Admosphere spolu s penězi z vlastních zdrojů. Výplata probíhá několikrát ročně formou peněz nebo nákupem speciálního vybavení.
Jako vyřízenou označujeme objednávku v okamžiku předání České poště. Standardně trvá doručení 2 až 3 pracovní dny.
Záleží, jaké jsou vaše příjmy. Více informací najdete např. v tomto článku.
Oplatky za pozvání nových respondentů získává osoba, která je pozve (náborář/rekrutátor). Upozorňujeme, že body se připisují, pokud pozvaná osoba (respondent/člen panelu) splní všechny podmínky, tj:
1) Nový respondent se musí zaregistrovat kliknutím na unikátní odkaz sdílený náborářem/rekrutátorem, který je již členem panelu (přímo nebo pomocí e-mailové pozvánky). Jako náborář/rekrutátor můžete odkaz vidět ve svém uživatelském profilu. Pro pozvánku vždy používejte odkaz vygenerovaný ve vašem uživatelském profilu. Díky němu přesně víme, které osoby jste doporučili.
2) Nový respondent musí projít celým procesem registrace (včetně ověření pomocí SMS, vyplnění všeobecného profilu a vyplnění prvního dotazníku).
3) Po dokončení registrace musí respondent vyplnit také minimálně jeden další dotazník (a vyplnit ho kompletně, tj. dokončit ho, nikoli vynechat nebo vyplnit částečně).
Objeví se bohužel i případy, kdy Vám za poskytnuté odpovědi v dotaznících adekvátní počet přičtených oplatek zase odečteme. Jedná se o případy, kdy se prokáže, že váš přístup k výzkumu byl nepoctivý či nekvalitní a došlo k porušení základních pravidel.
Jedná se o tyto případy: nekonzistentní vyplňování, vulgární či nepatřičné odpovědi a nesplnění předem stanovených podmínek – zde si majitel výzkumu po vyhodnocení dotazníku vyhrazuje právo na odečtení odměny za vyplnění dotazníku, a to zpětně.
Upozorňujeme na to, že opakované prohřešky můžou mít v budoucnu vliv na počet zasílaných pozvánek do výzkumů, případně úplné vyloučení z komunity.
Změny v účtu
V případě zájmu o změnu emailové adresy nám prosím napište na emailovou podporu nebo do kontaktního formuláře. Heslo si můžete změnit na našich stránkách www.narodnipanel.cz v sekci Nastavení.
Během pokusu o přihlášení na www.narodnipanel.cz se přepněte na možnost Obnovení hesla. Zde najdete možnost uvedení přihlašovací emailové adresy nebo (po přepnutí) zadání tel. čísla. Do 10 minut dostanete e-mail nebo SMS s návodem, jak postupovat dál. Pokud email nepřijde, zkontrolujte si prosím složku s nevyžádanou poštou.
Po přihlášení na www.narodnipanel.cz pod odkazem Profilový dotazník a Osobní údaje. Needitovatelné položky rádi aktualizujeme na požádání, pokud nám napíšete přes kontaktní formulář nebo na podpora@narodnipanel.cz.
Číslo účtu zadáváte jednorázově při objednávce převodu oplatek na peníze. Používáme jej pouze pro danou objednávku, číslo tedy nelze nikde v profilu editovat (není u nás uložené).
Budeme rádi, když zůstanete aktivními členy Českého národního panelu co nejdéle a budete se dál dělit o své názory. Pokud se přeci jen rozhodnete odejít, přihlaste se pomocí svého uživatelského jména a hesla na www.narodnipanel.cz a otevřete sekci Nastavení účtu, kde členství snadno ukončíte. Na požádání vám členství zrušíme, pokud nám napíšete na emailovou podporu nebo do kontaktního formuláře. V případě vaší neaktivity trvající déle než rok si vyhrazujeme právo vaše členství ukončit sami.
Řešení problémů
E-mail potvrzující první část registrace může přijít s prodlením. Pokud od nás nedostane e-mail do 4 hodin od registrace, zkontrolujte složku se spamem a případně nám napište přes kontaktní formulář nebo na podpora@narodnipanel.cz.
Část dotazníků našich klientů není kompatibilní s telefony a tablety zejména kvůli absenci některých technologií a kvůli velikosti displeje, která neumožňuje dotazník zobrazit nebo ovládat zamýšleným způsobem. S rozšířením mobilních zařízení se nabídka kompatibilních výzkumů postupně zvětšuje, přesto prosím počítejte s tím, že zatím je třeba většinu dotazníků vyplňovat na počítači (PC nebo Mac).
Internet Explorer je zastaralá aplikace. Pokud máte na svém počítači starší systém, doporučujeme nainstalovat Mozilla Firefox nebo Google Chrome, a to jak pro práci s Českým národním panelem, tak pro každodenní prohlížení internetu. Tento program funguje i na starších počítačích.
Zkontrolujte, zda ve svém prohlížeči nemáte doplňky, jako je AdBlock (blokátor reklam), NoScript (blokátor JavaScriptu, Flashe a dalších prvků). Tyto doplňky je třeba před spuštěním průzkumů jednoduše vypnout. Upozorňujeme, že některé naše průzkumy lze spustit pouze jednou, aby se zajistilo, že je jedna osoba nevyplní dvakrát. Je proto možné, že průzkum nebude možné spustit znovu.
Máte-li jakékoli dotazy týkající se Českého národního panelu, použijte náš kontaktní formulář, nebo nám napište přímo na adresu: podpora@narodnipanel.cz.